زبان دراز در عالم رويا مصاحبه مي‌كند

زبان دراز

آیینه یزد

ما برآنيم كه نبايد از جريانات روز عقب باشيم لذا اين روزها كه برگزاري مصاحبه، تكذيب، تحريم و صدور كاغذ پاره‌ها رواج دارد در عالم خودمان بعني همان خواب ترتيب مصاحبه با «لاهيجاني» حقوق داديم ضمناً هر نوع تشابه اسمي و گفتاري با اكابر و اخوان معروف و محترم را تكذيب مي‌كنيم.

-جناب لاهيجاني لطفاً نظرتان را در مورد«حقوق بشر» بفرماييد؟

ما با غرب و حقوق بشرش اصلاً هم نظر نيستيم ولي كاملاً رعايت مي‌كنيم و دستور داده شده سر ماه حق‌الزحمه و حقوق «بشر» با اضافه كاري او را بگذارند كف دستش!

-نظرتان در مورد بهار عربي چيست؟

اينها تبليغات است مثلاً حالا مگر زمستان نيست ميگن بهار عربي به ليبي رسيده پارسال هم بهمن ماه كاملاً يادمان است باتفاق يكي از برادران رفته بوديم شمال در حاليكه برف مي‌آمد و ما زير كرسي لبو مي‌خورديم مي‌گفتند بهار عربي در مصر آغاز شده است!!

-آيا متهم داراي حقوقي هست؟

از خود شما مي‌پرسم آيا متهم «بشر» است كه «حقوق بشر» داشته باشد؟ ولي اين را مي‌دانم اگر كسي هم به قول يكي از دولتمردان به هتل برود به صلاح خودش و با پاي خودش مي‌رود. از ياد نمي‌برم كه يكي از اين قبيل افراد 150 كيلو وزن داشت و پا به سكته بود، 25 روز رفت هتل و استخر و سونا، رژيم غذايي گرفت و وزنش 50 كيلو كم شد، مثل بلبل هم اعتراف مي‌كرد از يكي از برادران حالش را پرسيدم گفت حالش خوب است و ملالي ندارد به جز دوري شما.

-با تشكر از جوابگويي دقيق شما كه در همه زمينه‌ها استاديد حالا از اين آمارها و واقعيت‌ها و عدم تطبيق و..... بگوئيد.

جانم! واقعيت‌هاي جامعه بايد خودش را با آماري كه ما اعلام مي‌كنيم وفق بدهد نبايد جلوتر و عقب‌تر باشد مثلاً‌در مورد آمار بيكاري كه بعضي از مخالفان سياسي بالاي25- 20% اعلام مي‌كنند بايد عرض كنيم ما بيكاري نداريم و اگر داشته باشيم آمارش از تك رقمي تجاوز نمي‌كند.

-ممكن است پاسخ دهيد: چرا بيكاري نداريم؟

وقتي بررسي كرديم ديديم فرزندان و دوستان حتي پسر خاله‌ها و دخترعموها و همسايه‌ها و بالاخره هم شهريان «سركارند» كسي هم اعتراضي ندارد!!

-مطلب ديگري در نظر داريد بفرمائيد؟

خواستم اين نكته را اضافه كنم مثلاً بعضي‌ها مرتباً «چيز چيز» مي‌كنند خوب چاره‌اي نيست مدتي آنها را ببرند گفتار درماني كنند.

در حال طرح سئوال ديگري بودم كه احساس كردم صداي مهيبي به گوشم مي‌خورد، انگار زلزله شده است. كمي هوشيار شدم صداي عيال مربوطه را شنيدم كه فرزندمان را مورد خطاب قرار داده و داد ميزنه: پسر! اين زبان دراز را بيدار كن دوباره داره خواب‌هاي هميشگي مي‌بينه مواظب باش گوشه‌ي‌پتو را نجوئيده باشه، ‌عرقش را خشك كنه، سرما نخوره، بگو بنشينه تا يك آب جوش با قند برايش بياورم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا